meretikoe_fehmi BU KUTLAMAYA YORUM YAZMA NEZAKETİNDE BULUNAN ARKADAŞLARA SAYGILAR SUNARIM. KIZIL ORDUNUN KURULMASININ AMACI ELBETTE O COĞRAFYADA YAŞAYAN MİLLETLERİN EGEMENLİĞİNİN SİMGESİDİR KAFKASLARDA YAŞAYAN ADIĞ'ELERDE KUTLAMALIDIR ANCAK DİYASPORADAKİ YANİ BİZİM KUTLAMAMIZ BİR ŞARTLA DÜŞÜNÜLEBİLİR 19.YY DA ÇERKESLERİN BİR SOYKIRIM YAŞADIĞINI VE BU SOYKIRIMDA KIZILORDU OLARAK HİÇBİR ZAMAN YER ALINMADIĞINI BU OLAYA SEBEP OLAN ORDUNUN İSE ÇARLIK ORDUSU OLDUĞUNU RESMİ BİR ŞEKİLDE AÇIKLAYABİLİRLERSE O ZAMAN BİZLERDE BURADAN KAFKASYADAKİ YAŞAYAN KARDEŞLERİMİZE EN AZINDAN DESTEK AÇISINDAN KUTLAYABİLİRİZ BUNDA BİR SAKINCA YOK YETERKİ ÇARLIK RUSYASININ KAFKASLARA HAKSIZLIK YAPTIĞINI DÜNYAYA İLAN ETSİNLER SADECE O KADAR. |
osmantopak tam bu noktada,bu tür toplantıyı hazırlayanlar,organize edenler,önderlik yapmaktadır,lakin ellerindeki imkanların azlığı veya çokluğu başarılarını,etkili olabilirliliğini etkilemektedir,bu da bize onların önderliklerini sorgulama hakkını vermez.eleştirimizi,bunun için kendilerinin elindeki imkanları kullanıp kullanmama ve bu imkanları ne şekilde kullandıkları noktasında olmalıdır.şahsen kendim bu tür toplantıların,kutlamaların hernekadar katkımız olmuyorsada,yapılması taraftarıyım inşallah istenen sonuçlar fazlasıyla elde edilir.Bu önderllerin,başarılı olmaları dileklerimle. Osman TOPAK |
osmantopak Dikkat çekmek istediğim bir nokta var.bu kutlamamım amaçı sovyet kızıl ordusunun kuruluşunu kutlamak değil.yazıdanda anlaşılacağı üzre başlangıç tarihi,kızıl ordu kuruluşuyla aynı güne karşılık gelmesidir.bu tabiki tesadüf değildir.yazıda belirtildiği gibi kutlama nedeni.sebeb itibrıyla değişmiş isede anlam olarak değişmemiştir. Şimdi bu konuyu biraz açalım,1917 ekim ayında,rusyada ekim devrimi yada giğer adıyla,bolşevik ihtilali olmuştur.bu ihtilal,ozamanki rusyaya hakim olan çarlık düzenine karşı,dönemin getirdiği ve çarlık rusyasınında emperyalist düzen içerisinde,kaldıki,emperyalis avrupa ülkeleriyle müttefik durumu söz konusu ve dünyadaki sömürü düzenine karşı bir tepki olarak gelişen işci hareketleri,çarlık rusyanın durumunun dahada kötü olmasıyla daha kuvvetli olarak,etkisini göstermiştir.sonuçta bu ihtilal insanlara,eşitlik vadeden,emekçilerin,köylülerin,işcilerin kısacası eski düzende haksızlığa uğrayan çoğunluğu oluşturan kalabalık halk kitleleri tarafından benimsenmesine ve hızlı taraftar bulmasına yol açmıştır. Bu durumda,eşitlik ve refahı isteyen halklar özellikle baltık cumhuriyetleri,kırım,kafkasyadaki cumhuriyetler ve orta asyadaki türki cumhuriyetlerde başlangıcda,büyük heycan uyandırmış ve ihtilalin olmasına taraf ve büyük katkı sağlamışlardır.örnek olarak kırımlı,gaspıralı ismail adıyla bilinen,ismail gaspıralı,sultan galiyev rusyaya karşı,kafkasyada ve orta asyada olduğu gibi kırımda milliyetcilik ve bağimsızlık hareketlerini başlatan insanlar olarak bilinir,bu insanlarında bolşevik ihtilalini çarlık rusyasına karşı savaşarak kazanan halkların bir parçası olarak tüm rusyada yaşayan halklar tarafından,bu zaferi kazanan ordu olarak kızıl ordunun kuruluşunu bayram niteliğinde kutlamaya başlamışlardır,sebep bu olduğundan bizdeki,içeriği ve oluşu faklıda olsa,kurtuluş mücadelesinden farklıdır,onlar içinde bağımsızlık zaferidir,ancak;ZAMAN GÖSTERECEKTİRKİ.! Rusyadaki bu ihtilalin ana mimarları,eşitlik,özgürlük ve sosyal adalet olarak sundukları bu girişimi çarlık rusyasının emperyalist ve sömürü düzenin başka bir versiyonu olarak uygulamışlar ve rus olmayan haklların özellikle müslümanların büyük hayalkırıklığı yaşamalarına sebep olmuştur,yazıda belirttiği üzre, ''Fakat zaman içerisinde bu olayın tanımlanması dönemlere göre biçimi ve anlamı itibariyle değişikliğe uğrayarak devam etmiş her dönemde Rusya Federasyonu halklarının tümünün önemli günleri arasında olagelmiştir.''CÜMLESİNİN anlatmak istediği,başlangıçta neden bütün haklların kutladığı,kabül gördüğü ve sonradan neden vazgeçildiği daha iyi anlaşılmış oluyor. Yeri gelmişken hatırlatalım,bu rejim değişikliği eskisinden farklı değildir,daha ağır olarak,bırakın eşitliği her türlü hak ihlali,yaşama hakkı,din ve vicdan hürriyetini elinden alan,tüm ibadethanelerin yıkımıyla sonuçlanan,dinsiz bir toplum meydana getirmek idealine dönüşmüş,yeni bir sömürü düzeni olarak hayata geçirilmiştir.özellikle müslüman çoğrafya olarak tüm rusyada büyük bir tahribata sebep olmuştur.23 şubat bağımsızlık günü,ilk olarak,emperyalizme,daha sonra sözde sovyet halkların kardeşliğine tehtid olarak görülen,faşist hitlerin saldırısına karşı yurt savunması adı altında,sonraları,sovyet rejimi içerisinde kendi kültürüyle varolma mücadelesi,daha sonra sovyetlerin dağılmasıyla bağımsızlık ve yine kültürüyle,topraklarıyla varolma mücadelesi olarak görebiliriz.bu söylediklerim kafkasya cumhuriyetleri için geçerlidir,diğer orta asya ve baltık cumhuriyetleri daha avantajlı konumları gereği başarı oranları yüksek olmuştur. Şimdi gelelim,şu büyüklerimizin önderlik yapıp yapamayacaklarına,olup olamayacaklarına,önce hatırlatalım bir milleti bir arada tutan,birliğini hatırlamasına ve kaynaşmasına sebeplerden biride,bu tür günlerin çokluğu,tertip ve organize edilmesi ve kutlanmasıdır,bu vesile ile birşeylerin paylaşılması,öğretilmesi,halka amaçlarının ve hedeflerinin ne olduğu gösterilmektedir.tam bu noktada,bu tür toplantıyı hazırlayanlar,organize edenler,önderlik yapmaktadır,lakin ellerindeki imkanların azlığı veya çokluğu başarılarını,etkili olabilirliliğini etkilemektedir,bu da bize onların önderliklerini sorgulama hakkını vermez.eleştirimizi,bunun için kendilerinin elindeki imkanları kullanıp kullanmama ve bu imkanları ne şekilde kullandıkları noktasında olmalıdır.şahsen kendim bu tür toplantıların,kutlamaların hernekadar katkımız olmuyorsada,yapılması taraftarıyım inşallah istenen sonuçlar fazlasıyla elde edilir.Bu önderllerin,başarılı olmaları dileklerimle. Osman TOPAK |
SesiAdyg Bu haber yenii dikkatimi cekti.sovyet kızılordusunun kurulusunu kutlamak ne demek oluyor.jenositin önderi bu ordu bu iki kişinin anlaşılan biricik ordusu.ama kızmamak lazım kutluyorlarsa kutlarlar.duşündümde türkiyede kaffed Türk ordusunun kuruluş günü için bildiri yayınlasa kıyamet kopar.aman ne kafaya takıyozki kendini önder gören bu kişiler benim önderim olamaz takmamki ben bu kişileri. |