NART
NART

GİRİŞ
Kullanıcı Adı

Şifre





>Üye Değilim     >Şifremi Unuttum

ETİKET BULUTU

MÜZİK ÇALAR
8
13
35305319 - Adige Nise 15.MP3
35WERE~1.MP3
9

Nart Ajans Reklam

HABERLER / Cemiyet Haberleri
KAHRAMANMARAŞ DAĞISTANLILAR KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ

Ortatepe Köyü ORTATEPE KÖYÜ 600 yıllık Osmanlı imparatorluğunun ileri uç kalesi olan Kafkasya'nın Dağıstan bölgesinde yaşamakta olan Ortatepelilerin ataları , İmparatorluğun zafiyete uğramasıyla 19.yüzyılda amansız bir Rus istilasına maruz kalmışlardır. Her türlü imkansızlığa rağmen Şeyh Şamil önderliğinde ,sayı ve silah bakımından kuvvetli olan Rus ordularına karşı din,namus ve vatan uğruna; 36 yıl gibi uzun bir süre kahramanca savaşmışlardır.Osmanlı İmparatorluğundan beklenilen yardım zamanında kendilerine ulaşmayınca mücadeleyi istemeyerekte olsa bırakmak zorunda kalmışlardır.Ancak Rus esaretinde yaşamaktansa Kutsal topraklar addettikleri Osmanlı İmparatorluğu'na göç etmeyi tercih etmişler ve 1859 yılından itibaren akın akın Anadolu'ya göç gelmişlerdir. 1859 yılında başlayan göçle birlikte Göksun ovasına gelen Abdulkerim, Davut, Ali, Hacımehmet, Ramazan, İsmail, Mehmet ve Şamsu aileleri, yaz mevsimlerinde köyün kurulduğu yerin kuzeyinde yer alan Devemağarasında , kış mevsiminde ise Andırın Savrungözü, Kargaçayırı ve Dedefakı mevkilerinde konaklayarak bir süre göçebe hayatı yaşamışlardır.Daha sonra Andırın yöresinde etkisini gösteren aşırı sıcak ve akabinde meydana gelen kuraklığın etkisiyle yerleşik hayata geçme isteği ağır basmış ve bunun bir neticesi olarak 1862 yılında Binboğa dağının uzantısı olan Hevlekli, Tekir ve Kırcainek dağlarının eteğinde bulunan bugünkü Ortatepe Köyü'nü kurmuşlardır. 1893'den sonra 6 ailenin daha köye gelmesiyle birlikte 14 aile bugünkü Ortatepe'nin çekirdeğini oluşturmuştur.
24-08-2007 - 5 kez okundu

Köy kurulduktan sonra üstün çalışma, azim ve inancın bir sonucu olarak 30 yıl içerisinde sosyo ekonomik bakımından Göksun ilçesinin en zengin köyü haline gelerek tahıl ve bakliyat ambarı olarak anılmaya başlanmıştır. Keşik denilen bir nevi imece usulü ile yapılan ortak çalışma sonucunda elde edilen hububat ve hayvancılık gelirleriyle adeta sıfırdan başlayarak çevresinde bulunan tarla ve bahçelerden 20000 dönüm arazi satın alarak bu yönüyle Göksun ilçesinine bağlı 52 köy arasında arazi bakımından en büyük köyü haline gelmiştir. Şu anda Kömür çayının her iki yakasına yayılmış olan köy 80 haneden ibaret olup,1980 yılına kadar geçimini tarım ve hayvancılıktan sağlamıştır. Bu yıldan sonra hızla göç vermesi nedeniyle bugün köyde genelde yaşlı nüfus yaşamakta olup ,kış mevsiminde 180 yaz mevsiminde ise 300 kişi ikamet etmektedir. Memuriyet, işcilik yanı sıra ticaret ve sanayi alanında kendi işlerini kurmak amacıyla köyden göçenlerde hesaba katıldığında köy nüfusu 1300 civarındadır.





Sosyo Ekonomik ve Kültürel Durumu





Köy Hizmet Binası



Köyün sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere 10 p000 m² lik arsa üzerine kuruilmuş 170 m² kapalı alana sahip tek katlı ve üzeri çinko kaplama çatısı olan bir hizmet binası bulunmaktadır. Hizmet binasının içerisinde Köy Muhtarlığı makam odası, toplantı salonu, arşiv ve kütüphane bulunmaktadır. Arsası tel örgü ile çevrilmiş olup içerisinin ağaçlandırılması ve oyun parkı kurulması planlanmaktadı r.





Kütüphane



Ortatepe Köyü'nde ilmi, dini,tarihi, edebi,ekonomi, tarım ve diğer konularda yayınlanmış 6500 kitabı barındıran ve 1988 yılında hizmete girmiş olan bir kütüphanesi bulunmaktadır. Kütüphane Köy Hizmet Binasının içerisinde bulunmakta olup faydalanmak isteyenlere açık tutulmaktadır.





Bahar Bayramı (Otsbay)





Geleneksel Ortatepe Köyü Bahar Bayramı her yıl Mayıs ayında Kahramanmaraş il, ilçe ve köylerinden ve hatta çevre illerden gelen yaklaşık 10000 kişinin katılımı ile coşkulu bir şekilde kutlanan bir bayramdır.



Kafkasya'nın Dağıstan bölgesinden 146 yıl önce Anadolu'ya göç eden ve bugünkü Ortatepe Köyü kuranların göçten önce Dağıstan'da kutladıkları Bahar Bayramını (Öküz Koşumu, Otsbay) göçle birlikte Göksun ovasına taşıması ile geleneksel hale gelen ve aralıksız olarak bugüne kadar kutlanan bir bayramdır.İki gün süren etkinliklerin ilk gününde Köy camiinde mevlid-i şerif okunur,salavat getirilir ve akabinde hayır ve bereket duaları yapılır.Önceki yıl bayramı organize etmek üzere bayrağı almış olan hayırsever tarafından bir hayvan kurban edilerek köyde bulunan ve çevreden gelmiş olan 7 den 70 e herkese ikramda bulunulur.Aynı günün akşamı köy gençleri tarafından dışardan gelen misafirler ve köy sakinleri için tiyatro ve slayt gösterileri yapılır. Bu gösterilerden sonra Kafkas Müziği eşliğinde geleneksel köy düğünü yapılır.





İkinci günü ise daha önce hazır hale getirilmiş olan tören alanına misafirlerin ve devlet erkanının yerini almasıyla başlar. Köy Muhtarının açılış konuşmasından sonra Kahramanmaraş Dağıstanlılar Kültür ve Dayanışma Derneği adına bir kişi tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılır. Göksun Kaymakamı ve Göksun Ziraat Odası başkanının bayramla ilgili düşünceleri ile izlenimlerini içeren konuşmalarından sonra dualar eşliğinde temsili toprak sürme merasimine geçilir. Bu kısımda temsili olarak toprağa tohum atma ve akabinde toprağın karasabanla sürülme merasimi yapılır. Köy sakinleri, gelen misafirlerden sonra devlet adına Kahramanmaraş Valisi veya Göksun Kaymakamının karasabanla toprağı sürülür.Daha sonra içinde bulunulan yılın çiftçiler için bereketli geçmesi, birlik beraberlik ve huzurun muhafazası temennisiyle köy imamı ile birlikte devlet erkanı ve halk hep birlikte dualarda bulunur.Daha sonra bu yıl bayramın finansmanını üstlenen kişi tarafından gelecek yıl bu görevi gönüllü olarak devralacak kişiye verilmek üzere hazırlanan çeşitli hediyelerle süslenmiş ve boyu 3 metreyi bulan görkemli bayrak, Kafkas müziği ve kalabalık bir kortej eşliğinde tören alanına getirilir.Tören alanının ortasına dikilen bayrak gelecek yıl bayramı organize edecek hayırsever tarafından teslim alınır. Bayrağın yeni sahibini bulmasıyla tamamlanan bayrak devir teslim töreninden sonra Göksun Halk Oyunları ekibi ve Kafkas Kültür Derneği folklor ekibinin büyük beğeni ile izlenen folklor gösterileri yapılır.



Daha sonra bahar şenlikleri kapsamında olan spor müsabakalarına geçilir. Sırasıyla küçükler ve büyükler kros, bisiklet ve at yarışmaları ile 11 kategoride güreş müsabakaları yapılır. Coşku içerisinde geçen spor müsabakalarından sonra ilk üç dereceye giren sporculara kupa ,madalya ve çeşitli hediyeler verilir.Bu şekilde gün boyu süren etkinliklerden sonra bir dahaki yılda tekrar buluşma temennisi ve köye gelen bütün misaferlere göstermiş oldukları ilgiden dolayı teşekkürü ihtiva eden kapanış konuşmasından sonra bayram sona erer.



Ekonomik Durum



1980 yılına kadar tarım ve hayvancılıkta önemli bir yere sahip olan Ortatepe Köyü o günden sonra gençlerin okumak ve kendi işlerini kurmak üzere köyden ayrılmaları ve bir daha geri dönmemeleri nedeniyle köyde tarım hayvancılık eski cazibesini kaybetmiştir. Ancak köyde yerleşik olarak hayatlarını sürdürenler küçük çaplı olsasada tarla bitkileri ve hayvancılık üzerine çalışmalarını sürdürmektedirler. Köyün ekonomik olarak gelişmesi için tarla bitkileri yerine bahçe bitkilerine yönelmesi ve klasik hayvancılık yerine modern besi ve mandracılığa meyil etmesi arzu edilmekte bu alanda çalışamalar sürdürülmektedir. Bunun yanı sıra tarım ve hayvancılığa dayalı sanayi yatırımlarının yapılması için araştırma ve fizibilite çalışamları yapılmaktadır.



Okul ve Camii



Köyün ortasından geçen Kömür Çayı Ortatepe köyü'nü fiziki olarak ikiye bölmesiyle oluşan ve ırmağın batısında yer alan Kayabaşı Mahallesi ile doğusuna da yer alan Karşıyaka mahallelerin her ikisinde mahalle isimleri ile anılan 2 camisi bulunmaktadır. Camiler köy halkı tarafından 1967 yılında yapılmış olup, sırasıyla 200 ve 100 kişi kapasitelidir. Caminin birinin görevli imamı bulunmasına rağmen diğer caminin imam kadrosu münhal bulunmaktadır. Karşıyaka Mahallesinde bulunan 2 derslikli ve 80 öğrenci kapasiteli Okul ve lojmanı ise kapalı olup, yaklaşık 10 öğrenci taşımalı eğitim projesi kapsamında Göksun ilçesinde eğitim görmektedir.Kö yde okuma yazma oranı % 95 olup , Türkçenin yanı sıra anadilleri olan Avarca konuşulmaktadı r.Yeni nesil ise anadillerini konuşup anlamada güçlük çektikleri ve hatta bazı gençlerin Avarca dilini hiç anlamadıkları ve konuşamadıkları görülmektedir. Bu yönüyle Ortatepe Köylüleri anadillerini kayıp etmeleri gibi bir tehlike ile karşı karşıya kaldıkları görülmektedir.



Yol,Su,Elektrik, Telefon



Köyde 1980 yılından itibaren elektrik verilmiş bulunmaktadır. Her iki mahalleye 1965 ve 1970 yıllarında ikişer çeşme yapılmış daha sonra bu çeşmelere gelen suyun yetersiz ve sağlıksız olması nedeniyle 1990 yılında tekrar yeni bir su şebekesi yapılmış olup, her evde son derece sağlıklı ve kaliteli su bulunmaktadır. 1998 yılında ise her eve sabit telefon hizmeti ve 2006 yılından itibaren hızlı internet hizmeti verilmiştir.Ayrı ca köyümüzde 1999 yılından itibaren Telsim,2000 yılından itibaren Avea ve kısmen olsa da 2001 yılından itibaren Turkcell kapsama alanına girmiş bulunmaktadır. Köyü ilçeye bağlayan yol ise 2002 yılında asfaltlanmış bulunmaktadır.



Gerek ilçeye yakın olaması ,gerekse uygun coğrafik ve iklim şarlarının yanı sıra bütün kamu hizmetlerinin eksiksiz olarak verilmiş olması nedeniyle Ortatepe Köyü yaşanmaya değer bir safiye yeri olup ,gün geçtikçe emeklilerimizin ilgi odağı haline gelmektedir. Her yıl düzenlenen Geleneksel Bahar Bayramınında köyün birlik beraberliği ile gelişimine katkı sağladığı görülmektedir.



Yemekler



1-Hingal



Hissinahingal

Çahahingal

Ğanilhingal

Kartulasulhingal

Hanilhingal

Nisolhingal



2-Purşina



3-Kukkançed



4-Surapank



Katulasulpannk

Nisoyasulpank

Şipkopank





5-Ğonoturajo



6-Urba



7-Karş



8-Kartlama





Ana dil



Ortatepe Köylülerinin ana dili şu anda Dağıstan'da konuşulmakta olan Avar Dili'dir.Anadillerinde kendilerini Maarulav (Dağlı) olarak adlandıran Ortatepeliler Kafkasyanın yerli halklarından olan Avarlardandır. Köyde sürekli ikamet edenlerin tamamı Avar kökenlidir. Değişik amaçla köye gelenlerin geçici meskenlerde yaşadıkları ve işlerinin bitiminde köyden ayrıldıkları görülür.Köyde hala anadil olan Avarca konuşulmakta olup, yeni nesilde azalan oranda anadillerini kullanma eğilimi görülmektedir. Bu şekilde devam etmesi halinde yakın tarihte Avarca'nın unutulması kaçınılmaz görülmektedir.





Köy Halkının Yapısı



Köy halkı ataları gibi çalışkan,dürüst ,barışcı ,vatanını ve milletini seven yaşadığı toprakları için gerekirse canını seve seve verebilecek üstün karaktere sahiptirler. .Büyüklerin sözü dinlenir. Köy sakinleri arasında meydana gelen ufak tefek adli vakalar resmiyete intikal ettirilmeden kendi aralarında çözerler Köyde kız kaçırma,kavga, hırsızlık gibi vakalara rastanmaz.Herkesin namusu güvence altındadır.Akrabalı k ve komşuluk bağları kuvvetlidir. Herkes birbirinin sevinç ve üzüntüsünü paylaşır.Dağıstan'da olduğu gibi Yah ( Ar,haya,namus) kavramlarına önem verilir.Genelde emek sektöründe ve devlet dairelerinde çeşitli kademelerinde çalışmakta olan Ortatepe'liler çalışkan ve dürüstlükleri ile her daim takdir toplamaktadırlar.



Burtina



Geleneksel Dağıstan kilimidir.Yünden örülür.Üzerinde tabiatı ve olayları anlatan figürler bulunur.



Dağıstan Kaması



Dağıstan el sanatlarında dünya çapında üne sahip olup , göçle birlikte Ortatepe'ye gelmiştir.



Oyunlar



Mollarho

Arşunbaygi





Bayramlar



Ortatepelilerin tamamı Müslüman olup, Şafii mezhebine mensuptur. Dinlerine düşkündürler ve inançları kuvvetlidir. Başka din ve düşenceye son derece saygılı ve hoşgörü sahiptirler.

Köyden vaktiyle göç ederek gurbete gidenler hava şartları ne olursa olsun Ramazan Bayramında köyde toplanırlar. Bayramdan bir gün önceki ikindi namazına müteakip toplu olarak köy mezarlığı ziyaret edilir. Edebiyete intikal edenler için dualar yapılarak Kur'an okunur. Bayram namazından sonra camiden çıkanlar bir yere dağılmadan önce Camii avlusunda halka şeklinde toplanarak bayramlaşırlar. Varsa birbirine küskün olanlar barıştırılır.Bu merasimden sonra 7 den 70' e köyün bütün erkekleri kendi akranları ile oluşturdukları beşer onarlı gruplar halinde ev ev gezerek birbirinin bayramını kutlarlar. Eve gelenlere kadınlar tarafından gün öncesinden hazırlanmış olan yöresel ve Dağıstan'a özgü yemek,pasta ve tatlılardan ikramlarda bulunurlar.İkramlar esnasında alınan kilolar ev ev yapılan ziyaretler esnasında eritilir.









SÖYLEŞİ



Geçen yıl ilimizin en güzel ilçelerinden biri olan , yaz aylarında yaşanılmasına doyulmayan şirin ilçesi Göksun'a bir festivale davetli olmam nedeniyle yolum düştü ve bu vesile ile Göksunluları yakından tanıma fırsatım oldu.Ben Göksun'u ve Göksun halkını çok severim.Ne bilim Göksun' luların davranışları bana çok sıcak ,samimi ve candan gelir.Göksun'la ilgili bir haber, bir gelişme benim hemen ilgimi çeker.Göksun'a olan sempatimden olsa gerek ,Göksun'un ekonomik olarak geri kalmışlığına da içim burkulur.Güzel ovası ,havası, suyu ve her şeyden daha önemlisi vatanperver insanları olmasına rağmen Göksun'un hak ettiği yere gelmemiş olması beni ziyadesiyle üzer.Çünkü , Afşin,Elbistan, Pazarcık ve Türkoğlu ilçeleri sanayiden az çok nasip almasına rağmen, Göksun'da tek bir sanayi kuruluşu yok.Yem Sanayi Fabrikası var diyebilirsiniz ama bana göre ha var ha yok.Göksun'a çok fazla bir istihdam sağlamıyor.Haliyle gençler işsiz.Göksun için söylenecek çok şey var ama başka zaman bu konuyu ele alacağım.

Bir de Göksun tanıtım yönünden de biraz zayıf görüyorum. İş adamlarımızın dikkati Göksun'a nasıl çekilebilinir diye düşünür dururken Göksun' da geçen yıl düzenlenen ve benimde katılma fırsatı bulduğum festivalin bu yılda aynı çoşku ile düzenleneceği haberini aldım. Göksun'daki bu hummalı çalışmayı Kahramanmaraş halkına duyurmak için kolları sıvadım

Ben önce kendimin sonra sizin merakınızı gidermek için Organize Komitesinin iki üyesini buldum. Bu iki isim Organize Komitesinden Muhtar Ramazan KILINÇ ve Menderes AKSU.Ben sordum onlar cevapladı .Gayet samimi bir havada geçen görüşme bana birçok duyguyu aynı anda yaşattı.



Akın OZAN: Yaptığınız faaliyetin adı nedir ?



Ramazan KILINÇ: Ortatepe Köyü Bahar Bayramı.



Akın OZAN: Bana biraz Bayram hakkında bilgi verir misiniz ?



Ramazan KILINÇ :Bu yıl 147.sini kutlayacağımız ve aralıksız her yıl organize edilen Bahar Bayramının kökeni Kafkasya'nın Dağıstan bölgesine dayanmaktadır. Atalarımız Osmanlı'nın ileri uç kalesi durumunda olan Kafkasya' nın Dğıstan Bölgesinde Şeyh Şamil önderliğinde Çarlık Rusyasına karşı yürütülen ve aralıksız 36 yıl süren zorlu bir savaştan sonra 1859 yılında doğan olumsuz şartlar sonucu esaret altında yaşamaktansa kutsal topraklar saydıkları Osmanlı 'ya göç etmeyi tercih etmişlerdir.Bu göçle birlikte Dağıstan'da kutlanan Bahar Bayramı (Otsbay) Anadolu'ya taşınmış ve o günden beri aralıksız olarak kutlanmıştır.Bu kutlamalar bazen geniş çaplı olmuş bazende dar çeçevede kalmıştır.Bu yıl ise geçen yıl olduğu gibi geniş çaplı yapmak istiyoruz.Birlik beraberliğin öneminin hergün arttığı günümüz dünyasında bu tip bayramlara her zamankinden daha çok ihtiyacımız var diye düşünüyoruz.Bayram önceki yıllarda,tabiatı n ve ümitlerin yeşerdiği,çiftçinin toprağı işlemeye başladığı ay olan mart ayında yapılırdı.Geçen yıldan itibaren havanın daha uygun olacağı ve köyümüze gelecek misafirlerin rahat etmeleri düşünülülerek Mayıs ayına alınmıştır.



Akın OZAN: Bahar Bayramından bahsederken bir Otsbay kelimesi geçti.Bunun anlamı nedir?



Ramazan KILINÇ:Bildiğiniz gibi biz Dağıstan göçmenlerinin ana dili Avar dilidir.Avarca da Otsbay, Öküz Koşumu anlamına geliyor.Yani Bayram günü Öküzlere saban takılarak toprağın sürülmesi manasına geliyor.Bildiğ iniz gibi bu devirde toprağı sürecek öküz ve saban bulmak güç iş ama biz bu merasimler için nesli tükenmek üzere olan öküzlerden bir çift bulundurmaya çalışıyoruz.Bayram günü toprak sürme merasimini öküz ve karasabanla yapacağız.Yeni nesli bir nevi geçmişe götüreceğiz.İnsanlığın nerelerden nerelere geldiğini göstermeye çalışacağız.



Akın OZAN: Bayramın içeriği hakkında bilgi verebilir mi siniz ?



Ramazan KILINÇ:Bahar bayramı 2 günü kapsayan bir etkinlik. Birinci günü yani 6 mayıs Cumartesi günü köy camisinde köy halkı ve misafirler toplanır.Ürünü bereketli, insanları huzurlu bir yıl olması için duaların edildiği mevlid-i şerif okunur. Salavatlar getirilir.Ülkenin dirliği ve birliği için dualar edilir.Vatan için hayatını kaybeden şehidlerimiz yad edilir.Herkes bir diğer bir komşusu ve misafiri için dua eder.Varsa küsgünlükler giderilir.Yeni ürün yılına dua ve heyecanla hazır gelir insanımız.Çoşkuludur.Ü mit doludur. Bu duygularla camiden ayrılan köy halkı ve misafirler bayramı organize eden hayırseverin evine davet edilir.Hayırsever kişinin evine gelen 7'den 70'e herkese ikramlarda bulunulur.Yemekten sonra tekrar eller göğe kaldırılarak hayır sahibine dualar edilir.Tabi ki bütün bunları anlatmaya kelimeler yetmiyor.Merasimler in bizzat içinde bulunulması ve o rahmeti ve çoşkuyu yaşaması gerekiyor insanın.İnanın insanın gözleri doluyor. Bayramın birinci günkü kısmı mevlit ve akabinde yenilen yemekle sona erer.

İkinci gün ise tan yerinin ağarmasıyla köyde coşku ve heyecan başlar. Kahramanmaraş ilinin her tarafından yola çıkan hemşehrilerimiz akın akın köyümüze gelirler. Devlet erkanının gelmesiyle de merasim resmen başlar.Köy muhtarlığı ve organize komitesini adına bir temsilci tarafından günün anlam ve önemini içeren bir açılış konuşması yapılır. Program hakkında misafirler bilgilendirilir. Akabinde nohut, buğday, fasülye gibi hubattan karıştırılarak elde edilen karma tohum dualar eşliğinde toprağa serpilir ve karasabanla sürülür.Bu esnada bereketli bir yıl olması dileğiyle dualar edilir.Köyün yaşlısı,genci,gelen misafirlerden dileyen karasabanın başına geçer ve toprağı sürer.Toprağı sürenler üzerine yağmur gibi toprak atılır. Köylüsü , şehirlisi ve devlet erkanı ile hoş ve coşkulu bir ortamda toprak sürülerek yeni ürün yılı başlatılır.

Toprak sürme merasiminden sonra bu yıl Bahar Bayramını organize etmeyi üstlenen Bünyamin CENGİZ tarafından hazırlanan ve köye özgü hediye ve süslerle donatılmış Türk Bayrağı ki biz buna Gor diyoruz, sabanla sürülmüş olan tören alanının ortasına dikilir ve gelecek yıl Bayramı organize edecek gönüllü kişi tarafından dikilen yerden alınarak kendi evine götürülür. Gelecek yıl bayramın mali yönden finansmanını üstlenecek ve misafirlere ikramda bulunacak bu hayırsever kişiyi şimdiden gazeteniz aracılığı ile kutlamak istiyorum.

Toprak sürme veya başka bir tabirle öküz koşumu (otsbay) tamamlandıktan sonra spor müsabakalarına geçilir. At yarışı, büyükler ve küçükler krosu, bisiklet yarışı,halat çekme yarışı ve akabinde güreşe geçilir.Mini bir olimpiyat havasında geçen spor müsabakalarından sonra sporculardan dereceye girenlere kupa ve köye özgü hediyeler verilir. Bütün bu aktiviteler gün boyunca sürer. Kapanış konuşması ve misafirlerin gelecek yıla davet edilmesi ile aktiviteler sona erer.Ümit ediyorum ki misafirlerimiz için güzel bir gün,köylümüz için bereketli bir yıl olur.



Akın OZAN:Şimdi de Organize komitesi adına Menderes Bey'e sormak istiyorum.Bu bayrama kimler davetli.Kahramanmar aşlı hemşehrilerimiz bu güzel organizasyondan ne kadar haberdarlar. Köye gelen misafirler için ne gibi hazırlıklar yapılıyor ?



Menderes AKSU : Ortatepe Köyü muhtarlığı bünyesinde oluşturulan organize komitesi olarak katılımın yüksek düzeyde olması için gereken ne ise yapmaya gayret ediyoruz.İlimizin köy ve kasabalarına afiş asıyoruz.Devlet daireleri Müdürleri niziyaret ediyor ve kendileri ile mahiyetinde çalışanlarını davet ediyoruz.Gazete ve televizyon aracılığı ile hemşehrilerimize ulaşmaya ve bilgilendirip katılımlarını sağlamaya çalışıyoruz.Zaten bayramı bilenler o günü coşku ve heyecanla beklediklerini beyan ediyorlar.Tabiki biz bu yönüyle mutlu oluyoruz.Hemş ehrilerimizin bayrama bir teveccühü var.Buradan gazeteniz aracılığı ile Kahramanmaraş lı hemşehrilerimize bir kez daha davetimi yenilemek istiyorum.13 Mayıs Pazar günü ailesini alıp Göksun'a 5 km mesafede olan köyümüze gelsinler.Biraz etkinlikleri izlerler ,piknik yapabilirler.İ steyen öğleden sonra Afşin Ashab-ı Keyf'e ve Termik Santraline veya Göksun Kömürköy ve Mehmetbey Köyü Balık tesislerine geçebilirler. Kendileri ve aileleri için güzel bir hafta sonu geçirmiş ve çocukları için de unutamayacakları bir hatıra bırakmış olurlar.Zaten köyde seyyar kebabçı ve lokanta gibi ihtiyaçlarını karşılayacak her türlü imkanı sağlıyoruz.Hemş ehrilerimiz davetiye beklemesinler çünkü herkesi gönülden,içtenlikle davet ediyoruz.7 'den 70' e herkesi bekliyoruz.



Akın OZAN: Peki köyünüze ulaşım nasıl olacak ? Gelmek isteyenler nasıl köyü nasıl bulabilirler ?



Menderes AKSU : Köyümüz Göksun ilçesine 5 km kuzeyinde.Yol, Göksun-Afşin yolundan kuzeye ayrılır. Köy yolu asfalt.Her tür araba ile gelinebilinir. Hatta büyük otobüslerin gelmesine dahi müsait. Misafirleri tören alanına yönlendirecek afiş ve levhalar olacak. Göksun ilçesinde herkes köyümüzü ve bayramı bilirler.Kime sorsalar yol gösteren bulabileceklerdir. Bir zorluk çekeceklerini sanmıyorum.



Akın OZAN: Spor müsabakalarına her isten katılabiliyor mu ? Yoksa lisanslı sporcular mı katılabiliyor?



Mendere AKSU:Spor müsabakaları tamamen halka açık.Lisanslı veya lisansız herkesin katılımını bekliyoruz.Tamamen halkımıza yönelik ve halkımızın spor kültürünü geliştirmeyi gaye ediniliyor.Mini bir olimpiyat diyebilirsiniz .Kendine güvenen misafirlerimizi de yanlarına eşofman ve spor ayakkabılarını alarak gelmelerini ve yarışmalara katılmalarını bekliyoruz.Zaten büyüklerimiz bu tip organizasyonları n içinde ve hatta en başında olurlarsa daha iyi bir kaynaşma olur diye düşünüyorum.Bu vesile ile birlik beraberliğimiz, beraber iş yapabilme kabiliyetimiz, kültürümüz ve sporumuz gelişir.



Akın OZAN :Dereceye giren sporculara ödül verilecek mi ?



Menderes AKSU : Münasabakalarda ilk üçe giren sporculara günün hatırası olarak kupa ve çeşitli hediyeler verilecek.



Akın OZAN: Biraz da köyünüz hakkında bilgi verebilir mi siniz ?



Ramazan KILINÇ: Biliyorsunuz Osmanlı imparatorluğunun ileri uç kalesi olan Kafkasya'nın Dağıstan bölgesinde yaşayan atalarımız, 19.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun zayıflamasıyla amansız bir Rus istilasına maruz kaldı. Her türlü imkansızlığa rağmen, Çarlık Rusya'nın esaretinde yaşamaktansa kutsal topraklar addettikleri Osmanlı İmparatorluğuna göç etmeyi tercih ettiler. İmparatorluğun çeşitli bölgelerine göç edilirken, 16 kişilik Dağıstanlı kafilesi, 1859 yılında Kahramanmaraş'a geldi.Yazları Göksun ilçesinin 7 kilometre kuzeyinde yer alan Deve Mağarasında, kış mevsimlerinde Kargaçayırı, Dedefakı, Savurangözü mevkilerinde yaşadılar ve mevsim şartlarına göre bu iki bolge arasında geliş gidiş yaptılar. 4 yıl göçebe hayatı yaşadıktan sonra yerleşik hayata geçme isteği ile 1863 yılında Tetir, Kırcainek, Hevlekli dağlarının ortasında yer alan Kömür çayının kenarındaki bir tepeye köyün temelini attılar. Bu tepenin saydığım dağların ortasında yer almasından dolayı köye "Ortatepe" adı verildi.



Bugün köyümüz 50 hane olup,kış aylarında 200,yaz aylarında ise 400 kişi yaşamaktadır.Kö yden değişik nedenlerle göç edenler hesaba katılırsa nüfusumuz 1300 'ü bulmaktadır.Baş ka bir deyişle Kafkasya'dan gelen 16 aile bugün 260 aileye ulaşmış durumda.Köy dışına göç edenlerle de sürekli irtibat halindeyiz.Yaz aylarında yakınlarının yanına gelip giderler.Köyde ve dışarıda yaşayanların hepsi vatanını milletini seven,çalışkan ve dürüst insanlardır.Yaş amları ve düşünceleri ile güzel insanlardır.Hepsi ile gurur duyuyoruz.Daha çok çalışıp gerek iş hayatında gerekse devlet hizmetinde kendilerinden artarak devam eden başarılar bekliyoruz.Kö y muhtarları olarak kendilerine dua ediyorum.



Köyümüzün yolu asfalt.Evlerde içme suyu,elektrik ve telefon bulunmakta.Ayrı ca köyümüz,Telsim ve Avea 'nın tam, Turkcell'in ise kısmen kapsama alanındayız.Köyü müzün bir okulu bulunmakta.Öğrenci yetersiz olduğundan ğrencilerimiz taşımalı eğitim kapsamında Göksun ilçesine giderek eğitim ve öğretimlerine devam etmekteler.Yine köyümüzde 170 m² lik binada hizmet veren 6500 kitap mevcudu olan bir kütüphanesi ve hizmet binası bulunmaktadır. Geçimini tarım ve hayvancılıkla sürdürmektedirler. Meyvecilik , besicilik ve mandıra alanında yatırım için araştırmalar sürmektedir.



Akın OZAN :Anlattıklarını z beni hayli etkiledi.Göksun aşığı bir gazeteci olarak bu tip organizasyonları n ilçenizin ve köyünüzün tanıtımına büyük katkı sağlayacağına inanıyorum.Peki bunca faaliyet içerisinde sizden başka görev alan kimler var ? Mesala Göksun Kaymakamlığı,Belediye ve Göksun'un sivil toplum örgütleri ,siyasetçiler ve iş adamları size destek veriyorlar mı ? Çünkü Göksun için bu bayramın bir şans olduğunu düşünüyorum.

Menderes AKSU: Göksun Kaymakamlığı,Göksun Belediye Başkanlığı , Göksunlu hemşehrilerimiz bu bayramı maddi ve manevi olarak destekliyorlar. Kendilerini organizasyonun asli unsuru olarak görüyor, bir ve beraber hareket ediyoruz. Umarım bu organizasyon Göksun ilçemizin tanıtımına katkı sağlar ve yatırımlardan hakettiği payını alır.



Akın OZAN: 147 yıldır süren bu geleneği daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz.Bu organizasyon için devletten beklentiniz var mı ?

Menderes AKSU:Bu geleneğimizi kesintisiz ve içeriğini zenginleştirerek ve daha büyük kitlenin katılımını sağlayarak sürdürmek istiyoruz.Çünkü bu bize atalarımızdan miras kaldı.Onların bize emanetleri.En iyi şekilde yürütme azim ve karlılığındayız.Devletimizin de bu güzel organizasyona daha fazla sahip çıkacağına inanıyorum.



Akın OZAN :Devletten ve özel sektörden daha başka talebiniz var mı ?



Ramazan KILINÇ: Diğer köylerle kıyasladığımızda devletten almamız gereken hizmetleri fazlasıyla aldığımızı düşünüyorum. Bu vesile ile devletime ve devleti temsil edenlere şükran ve minnet duygularımı ifade etmek istiyorum.Allah devletimize zeval vermesin diye dua ediyorum. Özel Sektörden güzel ilçemiz Göksun'a yatırım yapmalarını istiyorum. Biliyorsunuz ilçenin gençleri işsiz. Kahvehanelerde işsiz gençler görünce üzülüyorum.Hepsi kabiliyetli gençler.Buradan Kahramanmaraş Sanayi Odası başkanı ve değerli üyelerine seslenmek istiyorum. Kahramanmaraş'a yaptığınız fabrikalardan birini Göksun'a da yapın lütfen. Fazla istemiyorum sadece bir fabrika. Bir fabrika kurulması halinde arkasının geleceğine inanıyorum.



Akın OZAN :Bu güzel söyleşinin sonunda vermek istediğiniz bir mesajınız var mı ?



Ramazan KILINÇ: Köyümüzü temsilen devletimize ve onun değerli temsilcilerine saygı ve muhabbetimizi iletmek istiyorum. Dünyanın bugün yaşadığı sorunlar ve bilhassa yanı başımız Irak'ta cereyan eden olaylar gösteriyor ki her zamankinden daha çok biribirimize, devletimize, vatanımıza ve bayrağımıza sahip çıkmalıyız.Bizler Şeyh Şamil'in torunları olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin dünyada en güçlü ve sözü dinlenir bir ülke olması temennisindeyiz.Çü nkü dünyada birçok yerde yaşanan acı olayların ve itilafların çözümü Türkiye'nin güçlü olması ile mümkün olacağı düşüncesindeyiz. Atalarımızın Dağıstan'daki önderi Şeyh Şamil ile Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Atatürk,farklı mekan ve zamanda yaşamalarına rağmen ortak hedef göstermişlerdir. Gösterilen hedefler doğrultusunda her zamankinden daha çok çalışarak bulunduğumuz köyümüzü ,ilçemizi ve Ülkemizi kalkındırdırdığımız gibi , komşumuz, hemşehrimiz,vatandaş larımız ve dahası tüm dünya ile barış ve kardeşlik içerisinde yaşamamız gerekmektedir. Hatta bulunduğumuz yerleri aşıp dünyanın kalkınmasına ve barışına katkıda bulunmalıyız. Zaten yaradanımız,peygamber imiz ve güzel dinimiz de bunu emretmiyor mu ? Size ve gazetenize başarılar diliyor ,13 Mayıs'ta köyümüzde bekliyorum.



Akın OZAN:Bana zaman ayırdığınız, güzel çalışmalarınız ve düşünceleriniz için her ikinize teşekkür ederim.Önemli bir mazeretim olmazsa 13 Mayıs'ta aranızda olacağımı bilmenizi isterim.



Kahramanmaraş Yorum Gazetesi -Kahramanmaraş 8 Mayıs 2007







Ortatepe Köyü Muhtar ve Azaları





1963-1965 Muhtar ve azaları
Rahim ÜNSAL
Bünyam CENGİZ
Yakup ÖZDEN
Murtaza YILDIR
M.Hanifi AKSU

1965-1968 Mehmet Hanifi AKSU




1968-1968 Ömer SÜSLEN
Ahmet ŞAHİN
Mehmet GÜVENÇ
Ahmet KILINÇ
Abdurrahman ÜNSAL
1968-1972 Reşat KILINÇ




1972-1972 H.Osman YILDIRIM
Ahmet ŞAHİN
Mehmet GÜVENÇ
Ahmet KILINÇ
Zeyittin AKSU





H.Osman YILDIRIM




1984-1985 Ramazan ÜSTÜN




Ahmet CENGİZ




1989-1991 Ahmet ÖZDEN
Sinan ÜNSAL
Seyittin AYHAN
Ahmet ÜNAL
Ramazan ÜSTÜN
1991-1999 Sinan ÜNSAL
Mehmet KAYA
İrfan GÜVENÇ
Ahmet yıldır
Reşat KILINÇ
1999-2004 H.Osman YILDIRIM
Mehmet KAYA
Selim özdemir
Gazi SÜSLEN
Mustafa BAYSOY
2004-......... Ramazan KILINÇ
Sinan ÜNSAL
Selim ÖZDEMİR
Gazi SÜSLEN
Mehmet KAYA

Tüm Haklar saklı olup Kahramanmaraş Dağıstanlılar Kültür ve Dayanışma Derneğine aittir.2007

Etiketler:
kahramanmaraş dağıstanlılar kültür ve dayanışma derneği

YORUMLAR
Yorum yapmak için giriş yapın...

MIZAGE DERGİ YÖNETİCİLERİ KAYSERİ'DE
KARAÇAY-BALKAR KÜLTÜR VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ 13. GENEL KURULU.
AYŞE & HAKAN EKER GELİN ALMA
ÇAĞDAŞ SANATLAR MÜZESİ'NDE MIZIKA DİNLETİSİ
ESKİŞEHİR KUZEY KAFKAS KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ CİHAN ERTOK İLE DEVAM DEDİ
ESKİŞEHİR KUZEY KAFKAS KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ GENEL KURULUNU YAPTI.
KAFKASYA UÇUŞLARI BAŞLADI
ARDA ARGUN'A LEON NİŞANI
ADİGE MİLLİ KIYAFET GÜNÜ KUTLANDI
KAFDAV YAYINCILIK ESKİŞEHİR KİTAP FUARINDA
/ 599>

EN ÇOK OKUNANLAR
Kayıtlı başka haber bulunmamaktadır